Seizoen 2023-2024

12 Januari 2024

Vandaag verscheen er nog een mooi stukje om Vechtdal TV hierbij de link naar het YouTube bestand: Vechtdal TV

Status update ijsbaan: [11-1-2024]

Dikte van de ijsvloer
Datum:  [mm]
09-01-2024 20mm
10-01-2024 50mm
11-01-2024 80mm

11 Januari 2024 [update - 2 ]

Vanavond hebben we het besluitgenomen dat we morgen de baan gesloten houden. Wij kijken terug op een mooie dag en een ijsvloer die zich super heeft gehouden de dag door. Wij hopen dat er nog een ijsperiode zich zal aandienen, deze periode, maar dat is even afwachten.

11 Januari 2024 [update - 1 ]

Zoals het nu lijkt houden we de baan open tot maximaal 21:00uur.

11 Januari 2024

Vandaag is de baan om 10:00uur open gegaan, de afgelopen nachtvorst heeft de ijsvloer nog goed aangesterkt. De eerste schaatsliefhebbers hebben genoten van het super ijs. We blijven continue geopend tot dat het niet meer verantwoord is. Foto's en filmpjes volgen.......

10 Januari 2024 [voorbereiding]

Vanavond zijn we als bestuur bij elkaar geweest en hebben besloten om morgen de baan open te stellen voor onze leden! Morgen vroeg vanaf 10:00uur zijn jullie welkom! Geen lid? Je kunt je ter plekke aanmelden en lid worden. Bovenop de abonnements kosten komt éénmalig €10,- inschrijfgeld. Het aanmeldingsformulier is hier te dowloaden. Houd de site en communicatiemiddelen in de gaten. We blijven open zolang het evrantwoord is. Aangezien het de verwachting is dat de dooi morgen rond het middag uur zijn intrede doet.

10 Januari 2024

Ook afgelopen nacht hebben we flinke nachtvorst gehad. De ijsvloer is goed aangesterkt en hebben nu een gemiddelde ijsdikte van 50mm. Vanavond gaan we de situatie bekijken en dan beslissen of we de baan morgen open stellen voor alleen de leden. De baan ligt er super bij.

9 Januari 2024

Afgelopen nacht heeft het flink gevroren. vandaag is de eerste ijsmeeting gedaan. De eerste 2cm is feit, hieronder een paar foto's hoe de baan er bij ligt.

8 Januari 2024

De vries kou heeft ook nederland bereikt, de eerste ijsgroei is een feit. We houden het de komende dagen in de gaten wat het ijs gaat doen. Hieronder een paar foto's hoe de baan er bij ligt.

Kerst an de Voart!

Komend weekend 15 & 16 decemeber is er weer "Kerst an de Voart" tijdens dit evenement zal er ook een (kunst)ijsbaan aanwezig zijn voor de kinderen. Bij deze ijsbaan zullen wij zorg dragen voor het uitgeven van de schaatsen. Tot vrijdag!

Voor een impressie zie instagram!

December 2023

De afgelopen weken lag de baan er rustig bij. Het water peil was op niveau en de strenge vorst kon komen. Helaas is koning winter er nog niet aan toe. Hiertoe hebben we besloten om de pomp weer uit te zetten en worden we geholpen met het weer in de gaten te houden. Hieronder een kleine indruk van de baan:

Ledenvergadering (17 november 2023)

De ledenvergadering staat gepland voor vrijdagavond 17 november. Zet deze datum alvast in uw agenda.

Week 43 / Week 44 (midden / eind Oktober)

In deze weken worden de nieuwsbrieven inclusief de lidmaatschapskaarten weer rond gebracht.

September / Oktober (week 40)

Eind september/ begin oktober (rond de 2de) wordt de contributie weer automatische geint.

1 Augustus (start van het seizoen)

1 augustus is de start van het seizoen 2023-2024. Alle wijzigingen die voor deze datum zijn aangeleverd worden verwerkt in de ledenadministratie.

Seizoen 2022-2023

Status update ijsbaan [14-12-2022]

Dikte IJsvloer
Datum [mm]
13-12-2022 (Dinsdag avond) 22mm
14-12-2022 (Woensdag ochtend)   34mm
14-12-2022 (Woensdag avond) 39mm
15-12-2022 (Donderdag middag) 40mm

Momenteel neemt de schaatskoorts in rap tempo toe, de eerste marathon wedstrijd wordt vanavond al vereden! Nu de temperaturen zowel 's nachts en overdag ruim onder het vriespunt liggen zijn wij ons als bestuur ook aan het voorbereiden. We hopen dat de vorst de komende dagen door zal zetten, via de website als via facebook zullen we u zo snel mogelijk van het laatste nieuws omtrent de ijsbaan op de hoogte te stellen.

De ijsvloerer (15 december 2022)

Helaas is de afgelopen nacht de ijsgroei wat achter gebleven. De ijsvloer ligt er wel mooi bij!

IJsbaan onder water! (11 december 2022)

De pomp heeft zijn dienst weer bewezen, de ijsbaan staat onder water! Laat koning winter maar komen!

Er komt winters weer aan! (08 december 2022)

Vandaag kwam het bericht binnen dat er vorst opkomst is komende week. Met dit bericht kwamen we gelijk in actie en hebben het onderwater zetten van de ijsbaan ingang gezet!

Ledenvergadering (11 november 2022)

De ledenvergadering staat gepland voor vrijdagavond 11 november. Zet deze datum alvast in uw agenda.

Week 42 / Week 43 (midden Oktober)

September (week 37)

In september (rond de 12ste) wordt de contributie weer automatische geint.

1 Augustus (start van het seizoen)

1 augustus is de start van het seizoen 2022-2023. Alle wijzigingen die voor deze datum zijn aangeleverd worden verwerkt in de ledenadministratie.

Beste schaatsliefhebbers, clubleden, vrijwilligers

Na een moeizame start van het seizoen, de steeds maar matige vorst, zag het er voor onze baan aanvankelijk niet goed uit. maar toen wij woensdagavond 10 februari besloten ervoor te gaan kwamen onze vrijwilligers meteen volop in actie. Wat heeft geresulteerd in twee prachtige zonnige schaatsdagen. Terugkijkend kunnen we tevreden zijn met hoe wij met zijn allen binnen de gestelde maatregels heel veel plezier hebben beleefd aan onze ijsbaan. Een groot compliment aan onze vrijwilligers en aan alle schaatsende leden die weer de nodige rondjes hebben geschaatst

Aan het einde vraag ik u nog even goed te kijken naar uw waardevolle lidmaatschap, klopt het adres, staan alle uw kinderen vermeld? En... zegt het voort dat het lidmaatschap heel waardevol is, [updaten lidmaatschap

Nog even een terug blik op de afgelopen dagen, inclusief een drone shot! [Drone